Logotyp
Logotyp jest najważniejszą graficzną reprezentacją marki. Logotyp ORLEN używany jest w różnych kontekstach i materiałach. Na tej stronie przedstawione są zasady używania logotypu ORLEN na stronach internetowych.
Wersje kolorystyczne
Na stronach internetowych ORLEN używany jest logotyp korporacyjny ORLEN w wersji podstawowej składający się ze znaku i nazwy marki umieszczonych pionowo. Możliwe jest użycie logotypu w wersji czerwonej na białym tle bądź wersji białej na ciemnym tle lub jednolitym ciemnym tle zdjęciowym.
Rozmiar i pole ochronne
Minimalne pole ochrone wokół znaku jest równe rozmiarowi litery “O” w nazwie ORLEN. Wartość pola ochronnego na stronach ORLEN jest wyliczana na podstawie rozmiaru litery “O” poprzez zaokrąglenie w górę do wielokrotności 8px.
Zalecane jest stosowanie predefiniowanych rozmiarów logotypu w projektach stron internetowych. Rozmiar wyliczany jest na podstawie modułu wynoszącego 8px i aplikowany jest do wysokości znaku. Zalecane wymiary wysokości logotypu i pola ochronnego to: 88px i 32px , 72px i 24px, 64px i 24px, 48px i 16px, 36px i 16px. Nie należy używać logotypu wysokość którego jest mniejsza niż 36px.
Rozmiary logotypów marek zależnych ORLEN
Dla marek zależnych ORLEN w logotypie których występuje znak ORLEN obowiązują te same zasady skalowania jak i w przypadku logotypu korporacyjnego ORLEN. Rozmiar i pole ochronne wylicza się na podstawie znaku głównego ORLEN a pole ochronne obejmuje całe logo wraz z tekstem uzupełniającym. Dolne pole ochronne dla tekstu liczone jest od linii bazowej tekstu.
Rozmieszczenie
Logotyp ORLEN na stonach internetowych powinien być umieszczony w lewym górnym rogu. Logotyp umieszczony w ten sposób na stronie internetowej powienien prowadzić na stronę główną w ramach danej domeny.
Favicon
Zasady stosowania
Nie należy stosować tła innego niż białe dla czerwonej wersji logotypu
Nie należy używać zbyt jasnych zdjęć oraz zdjęć zawierających zbyt dużą ilość szczegółów jako tła dla białej wersji logotypu
Nie należy używać innych kolorów logotypu niż te które są określone jako dopuszczalne w księdze znaku i Design Systemie
Nie należy oddzielać od siebie i używać osobno elementów logotypu
Nie należy zniekształcać proporcji logotypu
Nie zaleca się używać alternatywnej wersji logotypu na stronach internetowych